Franz Schubert: Winterreise (D911)

F.Schubert -Winterreise -wydawca DUX 2015 - Jolanta Pszczółkowska-Pawlik
1. Gute Nacht 5’42
2. Die Wetterfahne 1’43
3. Gefrorne Tränen 2’28
4. Erstarrung 2’36
5. Der Lindenbaum 4’40
6. Wasserfluth 4’25
7. Auf dem Flusse 3’54
8. Rückblick 2’18
9. Irrlicht 2’47
10. Rast 3’29
11. Frühlingstraum 3’55
12. Einsamkeit 2’41
13. Die Post 2’05
14. Der greise Kopf 2’50
15. Die Krähe 2’07
16. Letzte Hoffnung 2’00
17. Im Dorfe 2’50
18. Der stürmische Morgen 0’50
19. Täuschung 1’26
20. Der Wegweiser 4’08
21. Das Wirtshaus 3’55
22. Muth! 1’19
23. Die Nebensonnen 2’33
24. Der Leiermann 3’28


Franz Schubert (1797-1828)
Winterreise | Podróż zimowa op. 89, D. 911
tekst | text: Wilhelm Müller (1794 – 1827)

Wykonawcy:
Karol Kozłowski – tenor
Jolanta Pawlik – fortepian

Producent „Pawlik Relations” 2015
Wydawca DUX

    Cykl pieśni Franza Schuberta do słów Wilhelma Müllera „Winterreise” jest uważany za szczytowe osiągnięcie romantycznej liryki wokalnej i stanowi przykład niedościgłego mistrzostwa łączącego w sobie doskonałą muzykę z przekazem poetyckim, sięgającym niezwykle głęboko w świat wewnętrznych refleksji, ukazanych jako alegoria odwiecznej wędrówki każdego człowieka.
Jest to zbiór 24 pieśni na głos z fortepianem, stanowiący obok drugiego cyklu Schuberta „Die schöne Müllerin”, żelazny repertuar najwybitniejszych śpiewaków.
Tenor Karol Kozłowski oraz pianistka Jolanta Pawlik nagrali drugi cykl F.Schuberta „Winterreise” w 2015 roku. Premiera płyty miała miejsce 28.09.2015 w Studio Koncertowym Polskiego Radia im.W.Lutosławskiego w Warszawie .
Karol Kozłowski jest również autorem przekładu na język polski wszystkich 24 pieśni cyklu „Winterreise”, którego dokonał na potrzeby edycji płyty.
Cykl „Winterreise” był prezentowany przez duet Kozłowski/Pawlik na wielu koncertach zarówno w kraju jak też zagranicą m.in. w NOSPR w ramach „Recitali mistrzowskich” w roku 2016.
Nagranie kompletu cykli Schubert/Müller („Die schöne Müllerin” wyd.2012), przez Karola Kozłowskiego i Jolantę Pawlik jest pierwszym tego typu wydarzeniem w historii polskiej fonografii.